svart sotning

Som sagt, så la jag ju en grymt snygg makeupmin syster förut, och här har ni resultatet! Det blev en riktigt svart sotning med nude läppar och mittbena tillsammans med spikrakt hår. Jag blev mycket nöjd med det faktiskt, inte ofta man får en sotning perfekt.



Vad tycker ni? Fler bilder från fotograferingen efteråt kommer jag att lägga upp i ett enskilt inlägg lite senare.

Såhär fixade jag denna sotningen:

1. Grunden: La först ett tunt lager foundation och sedan ett lager puder över det med en kabuki brush, och sedan lite bronzepuder på kindbenen med en stor borste.

2. Ögonen:
- Jag började med att lägga ett streck med svart kajal under nedersta fransraden och även den övre.
- Sedan markerade jag ut vart jag skulle lägga ögonskuggan genom att måla med kajalpennan som en halvcirkel över ögat upp till vecket i ögongloben.
- Sen använde jag mig av en svampborste och la på rikligt med svart ögonskugga innanför linjen tills jag fick den färgen jag ville, efter det så började jag att jobba mig uppåt med skuggan för att få den där skuggningen på sotningen som man vill ha, och inte bara en svart klump. Kort och gott: Att färgen ljusnar av längre upp.
- När jag var nöjd med det så tog jag en platt och tunn pensel och la lite ögonskugga under nedrefransraden som jag sedan suddade ut med en rund svampborste.
- Sedan är det bara mascaran kvar, som man ska ha på riktigt mycket av! Överdriv ordentligt.

3. Läpparna: I en sotning så ska läpparna vara så neutrala som möjligt då man redan har så mycket fokus på ögonen och att lägga på t.ex ett läppglans med mycket färg i kan bara se väldigt konsigt ut. Så därför använde jag endast lite foundation på läpparna för att få fram den här "nude känslan".

Hoppas ni förstod något av detta! Är inte det lättaste att förklara i text nämligen. Ska försöka ta bilder under tiden jag sminkar nästa gång, så det blir lite lättare för er att förstå.


Kommentarer
Postat av: Malin

Asballt! Har själv försökt så många gånger med att få till en snygg sotning, men det ser alltid ut som om en femåring varit framme, haha! Kolla gärna in hos mig :D

2010-03-04 @ 10:05:37
URL: http://maulins.devote.se
Postat av: alicja

det blev grymt snyggt!

2010-03-04 @ 13:01:02
URL: http://trashme.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0